Naar Bellville, Bloubergstrand, jeugddienst@ Ark - Reisverslag uit Mfuleni, Zuid-Afrika van CBC NL Missiontrip The Ark ZA Naarden - Nederland - WaarBenJij.nu Naar Bellville, Bloubergstrand, jeugddienst@ Ark - Reisverslag uit Mfuleni, Zuid-Afrika van CBC NL Missiontrip The Ark ZA Naarden - Nederland - WaarBenJij.nu

Naar Bellville, Bloubergstrand, jeugddienst@ Ark

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg CBC NL Missiontrip The Ark ZA

28 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Mfuleni

Nadat we dus eerst vrijdagmorgen van 8 tot 9 met schoolkinderen een dienst hebben in het kerkgebouw van de Ark, waar Anet heeft gesproken, hebben we 2 bezoekjes gebracht.
Het kantoor is in Bellville ongeveer 30 km van de Ark verwijderd. We troffen Kam aan en twee van haar medewerkers. Rudi, haar man, was met een transport naar Oeganda toe om aldaar een auto met aanhanger te brenger. De aanhanger is uitgerust met een installatie om films te bekijken in de buitenlucht. Een prachtige evangelisatie-tool dat kan worden ingezet in de dorpen, steden, townships, etc. Een gift van AWMI aan een andere bediening in Oeganda, waarmee ook wordt samengewerkt. Ze hebben zojuist 'groen licht' gekregen om In januari 2015 te starten met een Charis Bible College in Kaapstad

Daarna hebben we Isabelle ontmoet in Blauberg. Ze studeerde 2 jaar aan CBC Heidelberg en werkt nu voor Christ for the Nations (de bediening van Reinhard Bonke). Ze vertelde ons over de bediening en ook over de crusade die ze in januari hebben gehouden in Lesotho. Dit is de plek in Zuid-Afika waar Reinhard zijn bediening is gestart (40 jaar geleden).

’s Avonds hebben we de jeugdavond van NJ (restore centrum van verslaafden) meegemaakt in de samenkomst ruimte van de Ark.

• 02 Maart 2014 - 10:20

Bea:

Mooi dat er zoveel goede wordt gedaan en fijn dat jullie dit een stukje mogen meedoen.
    Succes

• 02 Maart 2014 - 12:10

Ma Koekkoek:

Mooie foto's, mooi verslag, Veel liefs Ma

• 02 Maart 2014 - 12:24

Chris Jansen:

Geweldig om zoveel bekende mensen en dingen terug te zien. Geniet mensen!

• 02 Maart 2014 - 13:17

Gre Albrink:

He grappig nieuwe dingen voor mij! Een beetje jaloers ben ik wel hoor. ik had dat van AWM ook graag willen proeven. Maar ok , nu ff door jullie ogen en oren en wie weet.......... Te gek dat ze nu ook daar een CBC kunnen gaan starten. Goeie tijd verder!

• 02 Maart 2014 - 14:35

Moeder Smit:

je moet heelwat reizen over al naar toe steeds verschillende groepen ,maar dan heb je ook een algemeen overzicht geniet er van en leer er van moeder

• 03 Maart 2014 - 15:12

Liesbeth:

CBC Kaapstad, dat klinkt goed!

CBC NL Missiontrip The Ark ZA

Een deel van klas voltijd 2 van CBC NL in Naarden gaan naar De Ark in Faure nabij Kaapstad Zuid Afrika (www.theark.org.za) Zoals je kunt bekijken op hun website: The Ark is een opvanghuis voor verslaafden, wezen en daklozen, een zgn shelter waar op 2 locaties nabij Mfuleni/Kayelitsha net buiten Kaapstad in totaal zo'n 800 mensen worden gevoed, verzorgd en herstellen in die mate dat ze weer terug kunnen keren in ' de maatschappij'. Wij gaan daar dienen om de mensen te helpen, te bemoedigen er voor ze te zijn.

Actief sinds 16 Feb. 2014
Totaal aantal bezoekers 12084