Maandag @ main en mens Ark - Reisverslag uit Mfuleni, Zuid-Afrika van CBC NL Missiontrip The Ark ZA Naarden - Nederland - WaarBenJij.nu Maandag @ main en mens Ark - Reisverslag uit Mfuleni, Zuid-Afrika van CBC NL Missiontrip The Ark ZA Naarden - Nederland - WaarBenJij.nu

Maandag @ main en mens Ark

Door: Hendrikus

Blijf op de hoogte en volg CBC NL Missiontrip The Ark ZA

03 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Mfuleni

De dag begint hier vroeg: om 5.45 uur gaat de ochtendbel. Op onze mannenafdeling (4 man) wordt nog een tijdje geslapen of gesluimerd en dan tegen half acht gaan we op het ontbijt af. Anet gaat vandaag haar eerste dag op school meedraaien; die schooldag begint al om 7.45 uur met de stafbijeenkomst.

Hans, Mieke en ikzelf worden om 9.00 door Jan weggebracht naar de men’s Ark, een kilometer of 4 verderop.
We hebben het verlangen om wat contacten te hebben met de oudere mannen, de jongere zijn allemaal verplicht ergens op het terrein aan het werk, dus behalve groeten is er geen gelegenheid overdag om met hen te praten.
Hans en Mieke vormen samen een duo; voor mij ligt het wat makkelijker om als man alleen gesprekken te hebben.
De meeste mannen vinden het wel fijn om wat contact te hebben; met sommigen komt het tot een echt gesprek en meestal vinden de mannen het ook wel fijn om gebed te ontvangen. Hans en Mieke hebben twee gesprekken waarin ze genezing mogen uitspreken; er zijn verschillende bewoners met fysieke problemen.
Enorme verschillen tussen mensen wat betreft hun wandel met God. Sommige wonen gewoon op de Ark om praktische redenen; anderen voelen zich wel heel erg thuis in de christelijke setting. Veel bewoners met een persoonlijke relatie met God hebben nog wel heel erg werk-ideeen; hoe beter ze hun best doen hoe meer ze verwachten dat God zal doen. Dus in veel gesprekken kunnen we een stukje vertellen over de onvoorwaardelijke liefde van God en de relatie, waarin ze niets meer hoeven te verdienen.

Bram en Lieke hebben een fijn gesprek met pastor Judy; de vrouw die destijds de Ark is gestart samen met haar (inmiddels overleden) man.

Anet en Bram zijn ’s middags bij de young boys geweest om wat relatie op te bouwen; te kletsen.
’s Avonds zijn Hans, Jan en Hendrikus een uurtje bij de lofprijzing van de New Jeruzalem boys. Hans mag daar een stukje onderwijs doorgeven over wat het Woord doet en over het cadeau van rechtvaardigheid dat God gaf om nooit meer terug te nemen.

Een paar liefhebbers gaan nog even een cappucino drinken bij Wimpie’s; anderen zoeken wat eerder de rust van het bed op.

• 05 Maart 2014 - 08:51

Lies:

hallo Greta en alle anderen,
    Wat een indrukwekkende gebeurtenissen maken jullie mee!
    Wat mooi om zo je liefde te kunnen delen met deze bijzondere mensen.
    Ik wens jullie heel veel zegen en hoop dat God jullie zo veel mogelijk zal benutten de tijd dat je daar bent!
    liefdevolle groet, Lies

• 05 Maart 2014 - 10:30

Nely Glas :

Lieve Greta even een berichtje van ons , Pa heeft 2maande rust en dan weer verder kijken ,

wat heerlijk dat we jullie berichten kunnen lezen

we leven met jullie mee heel veel liefs Pa en ma xxxx

CBC NL Missiontrip The Ark ZA

Een deel van klas voltijd 2 van CBC NL in Naarden gaan naar De Ark in Faure nabij Kaapstad Zuid Afrika (www.theark.org.za) Zoals je kunt bekijken op hun website: The Ark is een opvanghuis voor verslaafden, wezen en daklozen, een zgn shelter waar op 2 locaties nabij Mfuleni/Kayelitsha net buiten Kaapstad in totaal zo'n 800 mensen worden gevoed, verzorgd en herstellen in die mate dat ze weer terug kunnen keren in ' de maatschappij'. Wij gaan daar dienen om de mensen te helpen, te bemoedigen er voor ze te zijn.

Actief sinds 16 Feb. 2014
Totaal aantal bezoekers 12075