Vaderhart @ NJ girls - Reisverslag uit Mfuleni, Zuid-Afrika van CBC NL Missiontrip The Ark ZA Naarden - Nederland - WaarBenJij.nu Vaderhart @ NJ girls - Reisverslag uit Mfuleni, Zuid-Afrika van CBC NL Missiontrip The Ark ZA Naarden - Nederland - WaarBenJij.nu

Vaderhart @ NJ girls

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg CBC NL Missiontrip The Ark ZA

04 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Mfuleni

't is weer vroeg dag iedere ochtend op de Ark dankzij de ‘ Jericho-walk’ van de NJ-groepen die start rond 05.45 waarin ze luid zingend over het terrein van de main- ark rondgaan. Ontbijt om 07:30 voor Annet reeds wat vroeger (in de ochtend dient Annet op de school en die start reeds om 07:45 met samenkomst van de leiding) Bram en Lieke dienen bij de kleinsten in de crêche en kennismaking met de leiding hiervan.
Mieke, Hans en Hendrikus gaan opnieuw naar de “Ark for men” voor persoonlijke ontmoetingen met de ‘ oudere jeugd’ ☺ en JanElly gaan door voor boodschappen

In de middag hebben de dames van ons team; Lieke, Elly, Greta, Mieke hebben zich echt ontfermd over de NJ girls om tijd met hun te besteden, relatie met ze op te bouwen.

We hadden softdrinks en diverse lekkernijen gekocht om met hun te delen en onszelf te introduceren en hun verhalen te horen. We deelden enkele persoonlijke dingen van onszelf waarna de NJ dames steeds makkelijker van hunzelf deelden binnen de groep welke ze nooit eerder hadden gedurfd te delen en wij waren er stil van, de tranen van de meiden kwamen vlot net zoals de onze….

Nadat de meesten iets persoonlijks hadden gedeeld dachten we ‘en wat nu’ - we konden (opnieuw) vertrouwen op de leiding van de Heer…‘wie zijn wij tenslotte om iets te zeggen op/over wat we hadden gehoord’…? Mieke kreeg een beeld een Woord wat ze deelde, daarna zei Elly ‘laten we danken/bidden met elkaar’ .
Daar stonden we hand-in-hand met elkaar en de Heilige Geest nam het over; de meiden vielen geraakt door de Geest èèn voor èèn ‘vlak op de vloer’ en de Geest bediende aan ieder van hen- het was geweldig / onbeschrijflijk mooi, het enige wat we konden doen was naast hun zitten/knielen, hun vasthouden en de Liefde voelen stromen, een Liefde welke nooit eerder in hum leven ervaren had….WOW.
We ervaarden erg veel vreugde en konden alleen de Heer maar prijzen wat Hij aan het doen is. Hij toonde Zijn Liefde voor ons allen en liet opnieuw zien als we ons hart openen voor Hem, dat Hij wil bedienen aan eenieder – Dat is Zijn Hart voor mensen.
Het is Zijn verlangen elkaar Lief te hebben zoals Hij ons Lief heeft, ons te Helen, ons (weder) op te bouwen en Herstel te brengen in situaties.
Dank u Heer voor Uw werk door ons heen en dat we kunnen rusten in Uw werken!
www.heartclinics.nl/category/video/ (google: heartclinics…video’s…love encounter)
’s avonds hebben de mannen gediend bij NJ boys waar Jan mocht spreken en Zijn hart mocht delen over Rom. 8:1 (geen veroordeling) en gebruikte het voorbeeld van de op overspel betrapte vrouw en het voorbeeld hierin hoe Jezus hier mee omging en haar liet uitspreken dat niemand van de omstanders haar had durven oordelen, Jezus liet haar de woorden spreken: ‘niemand heeft me geoordeeld’
Daarna nog even met (een deel van) de groep even ontspannen en napraten in (en op het) Strand en de gebruikelijke cappucino’s etc…..

• 05 Maart 2014 - 14:30

Henk En Tineke Van Dulmen :

Lieve allemaal.
    Met veel bewondering lezen wij jullie verhalen .
    Wat fijn dat wij zo op de hoogte worden gehouden van jullie mision trip.
    Ook de foto's zeggen al zo veel....

Lieke en Bram , hier alles goed!
    Ook met Japie en Charlie .
    Wij zijn trots op jullie!
    Liefs pap en mam

• 05 Maart 2014 - 14:58

Alice:

Bijzonder wat jullie meemaken! En Elly ook jij schrijft op een manier dat het als lezer net is of je midden in de ervaring staat! Bedankt! Hoop en bid dat inmiddels alles met de container in orde is!
    liefs Alice

• 05 Maart 2014 - 16:10

Wiebrig:

Wat een mooi verslag, Elly. Bedankt dat je het deelt en dat we er op die manier van mogen meegenieten wat jullie meemaken. Geweldig wat er gebeurt en dat jullie getuige mogen zijn van de grote dingen die God doet!

• 05 Maart 2014 - 16:15

Elske:

heerlijk om al die verhalen te lezen. Fijne dagen nog met elkaar !! Be blessed.

• 05 Maart 2014 - 17:49

Adriana:

Lieve broers en zussen,
    Heerlijk al die verhalen.
    De Heer is grote dingen aan het doen.
    Wij blijven jullie nabij in gebed.
    Shalom,
    Adriana

• 05 Maart 2014 - 20:02

Gre :

Wat een mooie beschrijving van een bijzondere gebeurtenis Elly! Enerzijds bekend maar de Liefde van God zo aan het werk zien is wel een prachtig iets hoor! Prachtig om te horen! Ik ben zo dankbaar dat jullie hen zo kunnen bemoedigen. Ook blij te horen dat de wake-up call er nog is of de Jericho walk! Ik dacht al dat er alleen maar een bel was die jullie wakker maakte. Zijn er ook nog van jullie bij de oudere dames? Gré

• 06 Maart 2014 - 12:23

Irma:

Geweldig mooi om jullie verhalen te lezen. Er gebeurt echt heel veel!
    Er is ook tijd voor ontspanning, gezien een aantal foto's.Ook heel belangrijk!
    Lieve groet!!

CBC NL Missiontrip The Ark ZA

Een deel van klas voltijd 2 van CBC NL in Naarden gaan naar De Ark in Faure nabij Kaapstad Zuid Afrika (www.theark.org.za) Zoals je kunt bekijken op hun website: The Ark is een opvanghuis voor verslaafden, wezen en daklozen, een zgn shelter waar op 2 locaties nabij Mfuleni/Kayelitsha net buiten Kaapstad in totaal zo'n 800 mensen worden gevoed, verzorgd en herstellen in die mate dat ze weer terug kunnen keren in ' de maatschappij'. Wij gaan daar dienen om de mensen te helpen, te bemoedigen er voor ze te zijn.

Actief sinds 16 Feb. 2014
Totaal aantal bezoekers 12083